Stránky

sobota 21. apríla 2012

Hamiltonová Laurell K. – Anita Blake

„Jmenuji se Anita Blakeová. Upíři mi říkají ,Popravčí‘. Jak jim říkám já, to se nedá reprodukovat.
Od té doby, co nejvyšší soud přiřkl nemrtvým rovnoprávnost, si většina lidí myslí, že upíři jsou normální občané s tesáky. Ale já vím svoje. Viděla jsem jejich oběti. Sama mám jizvy…


Keď som uvidela medzi novinkami roku 2012 druhé vydanie knihy Provinilé slasti, hneď mi napadlo, že Anita Blake na môj blog patrí. Tak som sa vybrala k mojej knižnici, kde má pre seba vyhradenú celú poličku a trošku som ju oprášila. S čítaním príbehov o “katovi“ upírov som začala v roku 2008. Bola to úplná náhoda, keď som v jednom kníhkupectve hľadala niečo o upíroch, zombiech a iných príšerách. Chcela som niečo, čo je napínavé a akčné, ale nie je to čistý horor a krviprelievanie. Napriek hrozivej obálke som sa domov vrátila práve s Anitou. Takto začala moja Anita Blake mánia a trvá do dnes. Doteraz som prečítala 18 častí, pokúsim sa ich sem postupne zavesiť.

Zatiaľ krátky súhrn:

Anita Blake má 24 rokov a je oživovačka mŕtvol, jedným slovom nekromanta. Má zaujímavé zamestnanie, oživuje mŕtvych, ktorí nestihli vysporiadať svoj majetok medzi pozostalými, alebo polícia nevie nájsť vraha a potrebuje ich svedectvo. Vypomáha polícií aj ako poradca v nadprirodzených záležitostiach. Po nociach zase loví a likviduje zbesnelých upírov, ghoulov a zombie.
Prvých šesť, alebo sedem častí sú naozaj výborné. Anita je skutočná “bad-ass“ hrdinka. Je tvrdá, nekompromisná, ničoho sa nebojí. Ak ide o záchranu ľudí nič ju nezastaví. Celý svet je výborne postavený, ak odrátame všetkých nadprirodzených tvorov, nijak sa nelíši od nášho súčasného. V podstate sú to celkom zaujímavé detektívky a zmes všelijakých tvorov, živých, aj mŕtvych. Anita sa venuje hlavne svojej profesii, oživuje mŕtvych, vykonáva rôzne voodoo rituály a aktívne pomáha polícií. Postupne naberá rôzne schopnosti a jej sila stále rastie. Rovnakou úmerou sa jej komplikuje vlastný súkromný život a nastane 180 stupňový obrat. Z Anity sa stane sukuba, ktorá pre svoj život potrebuje pravidelný sex. Zrazu sa vyšetrovanie a oživovanie stiahnu do úzadia. Vlastne sa v ďalších dieloch nič dôležité neudeje a do popredia sa dostáva sex. Preto ostatné časti odporúčam len pre tých, komu nevadia trápne, dokola ospravedlňované sexuálne radovánky a dopodrobna rozpitvaný skupinový sex s rôznymi tvormi, upírmi a kožomeničmi.
Odteraz sa Anita, miesto zabíjania upírov sústreďuje len na sex s nimi. Niekde hlboko v úzadí  občas niekoho zabije, občas s niekým bojuje a získava nové schopnosti a sem-tam niekoho vzkriesi. Z obávaného kata upírov sa postupne stáva ich zaujatá ochrankyňa. Po X častiach ide len o trápenie typu koho si vybrať za riadneho partnera, upíra alebo vlkolaka, aký počet oficiálnych milencov je únosný a koľko bočákov popri nich sa dá ešte ospravedlniť.
Neviem čo napadlo Hamiltonovej spraviť z Anity obyčajnú, lacnú štetku, ale stalo sa. Napriek tomuto všetkému som na Anitu nezanevrela ( možno je to mojou úchylkou, dočítať začaté série ) a niekde v hĺbke duše stále dúfam, že sa stane zázrak a Anita sa opäť zmení späť na tú tvrdú, nekompromisnú hrdinku ktorú som si na začiatku tak obľúbila.

Knihy tejto série:
  1. Provinilé slasti
  2. Rozesmátá mrtvola
  3. Cirkus prokletých
  4. Kavárna šílenců
  5. Krvavé koleno
  6. Smrtící tanec
  7. Zápalné objěti
  8. Modrý měsíc
  9. Obsidianový motýl
  10. Narcis v řetězech
  11. Blankytní hříchy
  12. Incubovy sny
  13. Micah
  14. Danse macabre
  15. Harlekýni
  16. Blood nior
  17. Skin trade
  18. Flirt
  19. Bullet
  20. Hit list
  21. Kiss ( v originály vychádza v júni 2012 )

2 komentáre:

  1. Ahoj,
    prosím nemáš náhodou 10 diel (Narcissus in Chain) v angličtine?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť